Informacje organizacyjne i rekomendacje dotyczące sesji letniej w roku akad. 2019/2020

Informacje organizacyjne i rekomendacje dotyczące sesji letniej w roku akad. 2019/2020 998 1024 Instytut Kulturoznawstwa

Zachęcamy do zapoznania się z rekomendacjami dotyczącymi sesji letniej w roku akademickim 2019/20 na Wydziale Antropologii i Kulturoznawstwa

1. Wszystkie zgłoszone przez Pracowników zmiany związane z zaliczaniem i egzaminowaniem w trybie on-line zostały zaakceptowane przez Rady Programowe IK, IEiA, KTiSM oraz Radę Kształcenia Szkoły Nauk Humanistycznych.

2. Zaleca się wyznaczenie dwóch terminów egzaminów – jeśli przedmiot jest (bez opóźnień) realizowany zdalnie – w czasie sesji ustalonym harmonogramem roku akademickiego (17-30 czerwca 2020) oraz egzaminu poprawkowego we wrześniu. Przedłużenia do 30 września zaleca się dla przedmiotów, które nie były realizowane on-line. Jeśli jednak Prowadzący uzna, że studenci nie mają możliwości odpowiedniego przygotowania do egzaminu/zaliczenia, możliwe jest przesunięcie dat egzaminu – zaleca się wyznaczenie jednego terminu na czerwiec [max. do 16.07], drugiego na wrzesień [max. Do 30.09].

3. Student, który nie może podejść do egzaminu w wyznaczonym terminie, proszony jest o niezwłoczne poinformowanie o tym prowadzącego zajęcia oraz złożenie wniosku o Indywidualną Organizację Studiów (IOS).

4. Zarządzenie Rektora nr 455/2019/2020 wprawdzie dopuszcza taką opcję dla studentów ostatnich lat, jednak władze dziekańskie WAiK nie rekomendują egzaminowania studentów na terenie uczelni – nawet jeśli są to małe grupy (studenci muszą dojechać, muszą mieć zapewniony nocleg – mogą to być sytuacje dyskomfortowe i potencjalnie niebezpieczne). W uzasadnionych przypadkach Dziekan nie wyklucza jednak udzielenia takiej zgody.

5. Obrony prac dyplomowych mogą odbywać się w Instytucie, jednak za zgodą dziekana [kierujemy w tej sprawie mailem indywidualne prośby do Dziekana prof. Jacka Sójki] oraz z zapewnieniem środków bezpieczeństwa, zgodnych z zarządzeniem Rektora. Rekomendowane są obrony on-line w MS Teams.

6. Procedura związana z procesem dyplomowania na WAiK jest dostępna na stronie Wydziału oraz Instytutu Kulturoznawstwa https://waik.amu.edu.pl/wiadomosci/dla-studenta/procedury-zdalnego-dyplomowania/_recache

7. Egzaminy ustne przeprowadzane on-line nie muszą być nagrywane, jednak konieczne jest sporządzenie z nich protokołu zawierającego pytania. Warto sporządzać dodatkowe notatki (jakość łączności internetowej, godzina etc.) – w przypadku odwołań studentów łatwiej będzie zweryfikować stanowiska obu stron. Warto rozważyć jednoczesne łączenie z dwoma osobami (pytanie w parach), aby nie było podejrzeń o niesłuszne potraktowanie itp.

8. Rekomendowane dla przeprowadzania egzaminów i zaliczeń są Moodle oraz system MS Office – są one wspierane przez UAM i przez to uznawane za bezpieczniejsze, gwarantujące właściwy przebieg zaliczenia/egzaminu. Prace zaliczeniowe i egzaminacyjne (eseje, sprawozdania, opracowania etc.) powinny być przesyłane przez pocztę służbową UAM oraz pocztę USOS. Zaleca się archiwizowanie korespondencji. Uwaga – platforma MS Teams działając w połączeniu z narzędziem Forms nadaje się do przeprowadzania testów, jednak zdarzają się tu nawet kilkuminutowe opóźnienia pomiędzy wypełnieniem testu przez studenta, a efektami widocznymi po stronie egzaminatora – stąd zalecamy wcześniejsze oswojenie się z tymi procedurami i uwzględnienie tych technicznych niedogodności. Wszelkie zgłaszane przez studentów problemy techniczne podczas egzaminowania zdalnego należy odnotowywać w służbowych zapiskach [to na wypadek potrzeby weryfikacji zasadności odwołań]

9. Prosimy o skrzętne ewidencjonowanie prowadzonych zajęć zdalnych – będzie to potrzebne przy rozliczaniu pensów – dla przypomnienia – załącznikiem do Zarządzenia Rektora nr 455/2019/2020 jest tabela ewidencji zajęć
https://bip.amu.edu.pl/__data/assets/pdf_file/0027/122787/ZR-455-2019-2020.pdf

    Polityka prywatności

    1. Informacje ogólne

    1. Operatorem Serwisu amu.edu.pl jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, z siedzibą przy ul. H. Wieniawskiego 1, 61-712 Poznań.

    2. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:

      1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje.

      2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych pliki cookie (tzw. "ciasteczka").

      3. Poprzez gromadzenie logów serwera www, będącego w posiadaniu Operatora Serwisu.

    2. Informacje w formularzach

    1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika.

    2. Serwis może zapisać ponadto informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).

    3. Dane w formularzu nie są udostępniane podmiotom trzecim inaczej niż za zgodą użytkownika.

    4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np w celu dokonania procesu obsługi rejestracji na kurs bądź kontaktu z zainteresowanym.

    3. Informacja o plikach cookies

    1. Serwis korzysta z plików cookies.

    2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

    3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Operator Serwisu.

    4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:

      1. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

      2. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;

      3. określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.

    5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

    6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.

    7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.

    8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.

    9. Zalecamy przeczytanie polityki ochrony prywatności tych firm, aby poznać zasady korzystania z plików cookie wykorzystywane w statystykach: Polityka ochrony prywatności Google Analytics

    10. Pliki cookie mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta z Serwisu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie.

    11. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/

    4. Logi serwera

    1. Informacje o niektórych zachowaniach użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania serwisem, w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych oraz analizy zachowań na stronie

    2. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:

      1. czas nadejścia zapytania,

      2. czas wysłania odpowiedzi,

      3. nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,

      4. informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,

      5. adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,

      6. informacje o przeglądarce użytkownika,

      7. Informacje o adresie IP.

    3. Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony.

    4. Dane powyższe są wykorzystywane dla celów administrowania serwerem oraz analizy zachowań
      na stronie.

    5. Udostępnienie danych

    1. Dane podlegają udostępnieniu podmiotom zewnętrznym wyłącznie w granicach prawnie dozwolonych.

    2. Dane umożliwiające identyfikację osoby fizycznej są udostępniane wyłączenie za zgodą tej osoby.

    3. Operator może mieć obowiązek udzielania informacji zebranych przez Serwis upoważnionym organom na podstawie zgodnych z prawem żądań w zakresie wynikającym z żądania.

    6. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

    1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www

    2. W celu zarządzania ustawieniami cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową/ system i postępuj zgodnie z instrukcjami:

      1. Internet Explorer

      2. Chrome

      3. Safari

      4. Firefox

      5. Opera

      6. Android

      7. Safari (iOS)

      8. Windows Phone

      9. Blackberry

    Ten serwis używa plików "cookies" zgodnie z POLITYKA PRYWATNOŚCI. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.
    Skip to content