
mgr Jakub Walczyk
doktorant
Zakład Badań nad Kulturą Filmową i Audiowizualną | Doktoranci
Email: Jakub.Walczyk@amu.edu.pl
Dyżur: Sprawdź
Dyżury pracowników
Dyżury dla studentów chcących skorzystać z konsultacji w sem. zimowym 2020/2021, odbywają się w poniedziałki w godz. 11.00-12.00 za pośrednictwem MS Teams lub poczty elektronicznej.
Wyjątki:
- dr Katarzyna Thiel-Jańczuk – poniedziałek 10.00-11.00
- dr Tomasz Żaglewski – wtorek na 10.30-11.30
Zainteresowania naukowe
- nowy instytucjonalizm
- nowa muzeologia
- edukacja i animacja kulturowa
- krytyka instytucjonalna
- kultura audiowizualna
Doktorant w Instytucie Kulturoznawstwa UAM, gdzie przygotowuje rozprawę doktorską pod kierownictwem prof. UAM dr hab. Marianny Michałowskiej zatytułowaną Nowy Instytucjonalizm – postulat czy praktyka? Krytyczna analiza kulturowa działalności wybranych instytucji kultury i sztuki w Polsce po 1989 roku.Badaw działaniu postulaty, praktyki i strategie programowe instytucji kultury i sztuki, projekty partycypacyjne, sposoby pracy ze społecznościami lokalnymi.Ponadto, współpracuje z Uniwersytetem Artystycznym w Poznaniu jako wykładowca, uczy przedmiotów z zakresu kultury audiowizualnej. Związany z poznańskim sektorem kultury. Jest koordynatorem Centrum Praktyk Edukacyjnych w Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu gdzie kolektywnie programuje działania edukacyjne (Dwulatka. Szkoła Praktyk Animacyjnych, Zamkowy Narzędziownik, Poznański Program Edukacji Kulturowej). Współkoordynował I edycję programu Bardzo Młoda Kultura: Wielkopolska!,III NieKongres Animatorów Kultury oraz jest kuratorem i pomysłodawcą cyklu filmowego Obrazy Wrażliwe. Angażuje się również w badania społeczne (Olimpia. Społeczne Miejsce Kultury, Nowa Masztalarska, Seniorzy zależni – badanie potrzeb kulturalnych, Muzeum Zamkowe w Malborku – badanie publiczności, Bardzo Młoda Kultura: Wielkopolska! – II edycja).
Publikacje
Artykuły:
Od diagnoz kultury do diagnozy w kulturze w: „Prace Kulturoznawcze” nr 19/2016
Kultury w ruchu, w: „Kultura Współczesna” 3/2017 (współautorstwo: Mateusz Nowacki).
Artykuły popularyzatorskie:
Ćwiczenia z uważności. Zasady projektowania dostępnej oferty kulturalnej, w:Atlas dla kultury, Paulina Skorupska, Agnieszka Misiewicz (red.), Poznań 2019
(współautorstwo: Ewelina Banaszek i Bartek Lis)
Seniorzy zależni jako uczestnicy kultury. Użyteczny poradnik, Bartek Lis (red.), Poznań 2019. (współpraca badawcza)[książka w formacie pdf, dostępna na stronie Centrum Praktyk Edukacyjnych]
Raporty:
III NieKongres Animatorów Kultury. Krytycznie o współpracy animatorów i samorządowców, Katarzyna Chajbos (red), Poznań 2018 (współautor raportu).
„Olimpia. Społeczne Miejsce Kultury”, Bartek Lis (red.), Poznań 2019, (współautor raportu).
Edukacja kulturowa w Wielkopolsce. Badania w działaniu, Marta Kosińska (red), Poznań 2017 (współautor raportu)
Centrum Praktyk Edukacyjny – raport autoewaluacyjny 2017,Marta Kosińska (red.), Poznań 2018 (współpraca badawcza)
Edukacja Kulturowa. Poręcznik,R. Koschany, A Skórzyńska (red.), Poznań 2015. (współpraca badawcza)[książka w formacie pdf, dostępna na stronie Centrum Praktyk Edukacyjnych]
Redakcje numerów tematycznych czasopism:
Zwrot edukacyjny w kulturze? Marta Kosińska, Agata Skórzyńska, Sylwia Szykowna, Jakub Walczyk (red.), „Kultura Współczesna”, nr 2/2019.
Udział w grantach:
Centrum Praktyk Edukacyjnych, 62492/15, MKiDN, 2015, wykonawca.