Uwaga! Test z języków obcych dla studentów I roku (LIC + SUM)

W dniu 9 października 2017 r. na platformie Moodle zostaną uruchomione testy diagnozujące
z języków obcych obowiązujące w roku akademickim 2017/2018. Wszyscy studenci I roku
studiów stacjonarnych pierwszego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich zobowiązani
są do rozwiązania testu obowiązkowo z jednego języka obcego odpowiadającego lektoratowi,
który rozpoczną od drugiego semestru studiów.
Po zalogowaniu studenci widzą w systemie wykaz lektoratów języków obcych obowiązujących
na poszczególnych wydziałach.
Testy diagnozujące zostały przygotowane z następujących języków obcych:
– języka angielskiego,
– języka francuskiego,
– języka hiszpańskiego,
– języka niemieckiego,
– języka rosyjskiego,
– języka włoskiego.

Test diagnozujący studenci powinni wykonać do końca października br.
Logowanie do testów diagnozujących:
1. Należy wejść na stronę: http://testyjezykowe.amu.edu.pl;
2. Logowanie na test diagnozujący na platformie Moodle odbywa się w identyczny sposób
jak logowanie do konta studenckiego w systemie USOSweb (login: PESEL, hasło: hasło
do systemu USOSweb);
3. Po zalogowaniu należy wybrać kurs „Testy diagnozujące”, wskazać żądany język,
a następnie rozwiązać test składający się ze 100 pytań.
Dodatkowe informacje na temat testów diagnozujących:
Celem testu diagnozującego jest określenie poziomu znajomości języka obcego w odniesieniu do
Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ).
Przystąpienie do testu diagnozującego jest obowiązkowe dla wszystkich studentów I roku
studiów stacjonarnych pierwszego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich.
Test obejmuje rozumienie tekstu pisanego, znajomość gramatyki i słownictwa, znajomość zasad
słowotwórstwa oraz umiejętność reagowania w sytuacjach z życia codziennego. Nie są
testowane umiejętności rozumienia ze słuchu ani posługiwania się językiem w mowie. Test nie
diagnozuje również znajomości specjalistycznego języka akademickiego.
W każdej części testu zadania ułożone są według stopnia trudności – od najłatwiejszych do
najtrudniejszych. Za cały test można uzyskać 100 punktów – 1 punkt za każde zadanie. Po
zakończeniu testu, na podstawie liczby uzyskanych punktów, zostaną przedstawione informacje
o konkretnym poziomie zaawansowania oraz zalecenia, które pozwolą rozpocząć zajęcia
w semestrze letnim na odpowiednim poziomie.
UWAGA:
Test diagnozujący nie służy przyporządkowaniu studentów do grup językowych na lektoratach.
Pod koniec I semestru studiów studenci zostaną obowiązkowo poddani poziomującemu testowi
językowemu. Celem testu poziomującego będzie przyporządkowanie studentów do
odpowiednich grup według kompetencji językowych.

Test diagnozujący_informacja_2017_2018

e-angielski_informacja_2017_2018-1

 

 

Komentarze są wyłączone.