
dr Piotr Firych
adiunkt
Email: piotr.firych@amu.edu.pl
Dyżur: Sprawdź
Dyżury pracowników
L.P. | NAZWISKO I IMIĘ | Godzina | Pokój |
1. | Adamczak Marcin | Środa 15.00 – 16.00 | 36 |
2. | Banach Wiesław | kontaktowy poniedziałek 12.15-13.15 w pok. 24, zdalny: wtorek: 9.30-10.30 | 24 |
3. | Bełkot Andrzej | środa 15.00-16.00 | 8 |
4. | Binicewicz Aleksandra | czwartki: 13:30-14:30 | 34 |
5. | Chojnacki Marek | poniedziałki 16.30 18.00 | 26 |
6. | Chojniak Arleta | piątki 13-14 | 34 |
7. | Ciesielski Remigiusz | Poniedziałek: 15:45 – 16:45 | 16 |
8. | Czajka Łukasz | Poniedziałek: 13.15 – 14.15 | 16 |
9. | Doda-Wyszyńska Agnieszka | Piątki 13.15-14.15 | 32 |
10. | Drozdowicz Zbigniew | czwartek, 10.00 – 11.00 | 1 |
11. | Durzewska Małgorzata | wtorek, godz. 9.30-10-30 | 8 |
12. | Dziamski Grzegorz | – | |
13. | Firych Piotr | Środy 14:00-15:00 | 37 |
14. | Grad Jan | czwartek, godz. 11.15-12.15 | 9 |
15. | Grenda Magdalena | Środy 14.45-15.45 | 37 |
16. | Grzegorczyk Anna | – | |
17. | Grzywacz Małgorzata | poniedziałek 13:00 – 14:00 | 7 |
18. | Ilnicki Rafał | Środa: 11:20 – 12:20 | 16 |
19. | Iwanicki Juliusz | poniedziałek 14.00-15.00 | 1 |
20. | Jankowska Małgorzata | wtorek 12:00 – 13:00 | 13 |
21. | Jewdokimow Dorota | poniedziałek 11:30 – 12:30 (uwaga: dyżur zdalny – środa 10:30 – 11:30) | 13 |
22. | Jocz Artur | czwartek 10.00-11.0 | 1 |
23. | Juskowiak Piotr | czwartki 10:15-11:15 | 31 |
24. | Kaczmarek Agnieszka | wtorek 13:00 – 14:00 | 27 |
25. | Kamińska Magdalena | – | |
26. | Koschany Rafał | środa 10:00 – 11:00 | 10 bud. C |
27. | Kosińska Marta | poniedziałki 10.15-11.15 | 25 |
28. | Kościańczuk Marcela | środa 13:00 – 14:00 | 13 |
29. | Kościelniak Cezary | środa 18:15 a 19:15 | 24 |
30. | Machtyl Katarzyna | środa 13:00 – 14:00 | 13 |
31. | Małecki Wiesław | Poniedziałek: 11:30 – 12:30, zdalny wtorek 11.30-12.30 | 16 |
32. | Michalski Michał | Urlop naukowy | |
33. | Michałowska Marianna | środy 11.30 do 12.30 | 26 |
34. | Moraczewski Krzysztof | wtorek, 12.00 – 13.00 | 36 |
35. | Nieszczerzewska Małgorzata | czwartki 11:30-12:30 | 31 |
36. | Ostrowska Joanna | środy 18-19 | w Maius sala 118, Fredry 10 |
37. | Piepiórka Michał | środa, 11.00-12.00 | 36 |
38. | Poprawski Marcin | Poniedziałki 14:00-15:00 | 7 bud. C |
39. | Przyłębski Andrzej | URLOP | |
40. | Rewers Ewa | środy 12:15-13:15 | 30 |
41. | Rotengruber Przemysław | Poniedziałek: 10.00-11.00 | 24 |
42. | Skórzyńska Agata | Kontaktowy: poniedziałki 11.30-12.30 | 29 |
43. | Sójka Jacek | BOW | 5 |
44. | Sztajer Sławomir | piątek 12.00 – 13.00 | 1 |
45. | Thiel-Jańczuk Katarzyna | czwartek 13:15 – 14:15 | 7 |
46. | Tyszka Juliusz | środa, 13.00-14.00 | 32 |
47. | Zaporowski Andrzej | środy 12:30-13:30 | 20 |
48. | Zimpel Jadwiga | środy 15:00-16:00 | 31 |
49. | Zydorowicz Jacek | poniedziałek, 11.00 – 12.00 | 7 |
50. | Żaglewski Tomasz | poniedziałki 10.30 do 11.30 | 25 |
Numer pokoju: 37
Telefon służbowy: 61 829 21 04
Zainteresowania naukowe
- promocja kultury
- audience development
- polityka kulturalna
- internet studies
Więcej informacji
Doktorant w Instytucie Kulturoznawstwa UAM w Poznaniu, magister studiów międzynarodowych w obszarze komunikacji marketingowej oraz studiów latynoamerykańskich na Aalborg University w Danii; współautor szeregu opracowań badawczych i strategicznych z obszaru kultury i komunikacji; uczestnik oraz realizator przedsięwzięć edukacyjnych i szkoleniowych dedykowanych kadrom kultury; współpracownik Regionalnego Obserwatorium Kultury UAM; koordynator programu studiów podyplomowych Rozwój Publiczności; gościnny wykładowca Estonian Academy of Music and Theatre w Tallinnie, Uniwersytetu Europejskiego Viadrina we Frankfurcie nad Odrą, a od 2019 roku także Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, gdzie prowadził lub prowadzi zajęcia z zakresu strategii komunikacyjnych, nowych mediów oraz polityki kulturalnej; w latach 2013-2015 rzecznik prasowy wielkopolskiego festiwalu Akademia Gitary; były współpracownik Polskiej Organizacji Turystycznej w Madrycie.
Wybrane projekty badawcze zrealizowane w latach 2014-2019:
1. Międzynarodowy projekt pt. „CONNECTING AUDIENCES: European Alliances for Education and Training in Audience Development”, realizowany z funduszy Erasmus+ (w europejskim programie Knowledge Alliances). Trzyletni projekt badawczo-edukacyjny realizowany był w latach 2017-2019 r. (główny wykonawca)
2. Projekt badawczy pt. „Potrzeby i potencjały kulturalne mieszkańców poznańskich osiedli”, diagnozujący potrzeby i potencjały kulturalne mieszkańców Poznania. Projekt finansowany z budżetu Urzędu Miasta Poznania, realizowany w roku 2018 przez Regionalne Obserwatorium Kultury UAM przy współpracy z Wydziałem Kultury UMP oraz Centrum Kontakt UMP. (główny wykonawca)
3. Międzynarodowy projekt badawczy Fundacji ALTUM pt. „Testing innovative methods to evaluate cultural and creative spillovers in Europe”, realizowany przy współpracy z Regionalnym Obserwatorium Kultury UAM na zlecenie European Research Partnership on Cultural and Creative Spillovers. Projekt realizowany był w okresie od 1 września 2016 r. do 31 marca 2017 r. Badanie na poziomie europejskim koordynowane było przez European Centre for Creative Economy (ECCE) w Dortmundzie. (wykonawca)
4. Ogólnopolski projekt badawczy Związku Miast Polskich pt. „Nowe lokowanie instytucji publicznych w miejskich ekosystemach kultury w Polsce”, realizowany przez Regionalne Obserwatorium Kultury UAM (finansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, program: Obserwatorium kultury). Roczny projekt badawczy był realizowany w okresie od 1 kwietnia 2016 roku do 31 stycznia 2017 r. (główny wykonawca)
5. Projekt badawczy Stowarzyszenia Jarocin XXI pt. „Jarociński Kongres Kultury”, realizowany przez Regionalne Obserwatorium Kultury UAM w partnerstwie z Powiatem Jarocińskim, Południową Oficyną Wydawniczą, Biblioteką Publiczną Miasta i Gminy Jarocin, Muzeum Regionalnym w Jarocinie, Fundacją 750-lecia Jarocina (dofinansowanym ze środków Europejskiego Obszaru Gospodarczego EOG w ramach programu „Obywatele dla demokracji”). Projekt realizowany był od 1 kwietnia do 30 listopada 2014 roku. (główny wykonawca)
6. Projekt badawczy realizowany przez Fundację Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc pt. „Program Strategiczny Promocji Krakowa na lata 2016-2022”. Projekt realizowany był w okresie od 1 stycznia 2016 do 30 kwietnia 2016 roku na zlecenie Urzędu Miasta w Krakowie. (wykonawca)
7. Ogólnopolski projekt badawczy Związku Miast Polskich pt. „Oddziaływanie festiwali na polskie miasta. Studium kompetencji kadr sektora kultury oraz synergii międzysektorowej”, realizowany przez Regionalne Obserwatorium Kultury UAM (finansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, programu: Obserwatorium kultury). Udział w projekcie w okresie od 1 stycznia 2014 do 31 grudnia 2015 roku. (główny wykonawca)
Nagrody:
Stypendium programu stypendialnego Banku Santander (2017 rok)
Publikacje
Polityka kulturalna dla społeczności lokalnych powiatu jarocińskiego, pod red. M. Poprawski, P. Firych, Jarocin: wyd. Jarocin XXI, 2014, ISBN 978-83-824029-1-6.
P. Firych. Znaczenie Internetu i nowych mediów dla rozwoju publiczności teatralnej w Poznaniu (Europejska przestrzeń kulturowa (EPQ) Kino – Teatr – Nowe Media, pod red. K. Tkaczyka, N. Oborskiej oraz M. Jamiołkowskiego, Warszawa: wyd. Instytut Germanistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2017, ISBN: 978-83-89-91934-2, s. 215-226)
P. Firych. Wybrane czynniki powodzenia organizacji imprez kulturalnych w świetle wybranych czynników badań empirycznych (Marketingowe oraz społeczne aspekty zarządzania w kulturze, pod red. Ł. Wróblewskiego. Toruń: Wyd. Adam Marszałek, 2017, ISBN 978-83-8019-711-4, s. 95-112)
P. Firych. Ocena jakości wydarzeń kulturalnych w Polsce. Czy sukces festiwalu można zmierzyć? (Jaka jakość? Igranie (z) jakości(ą) we współczesnej humanistyce, pod red. Michał Kasprzak, Wrocław: Uniwersytet Wrocławski, 2017, s. 151-162)
Firych, P., Nowak, M., Międzymieście a uczestnictwo w kulturze. Przykłady z Poznania i Trójmiasta, Kultura i Społeczeństwo, 3/2018, ISSN 0023-5172
P. Firych. The Internet as a source of knowledge about an individual. Getting to know one’s identity through social media platforms. (E-methodology 2015 (2), pod red. L. Jakubowska, Wrocław: wyd. Pro Scientia Publica, 2015, s. 51-57.)
P. Firych. Emerging opportunities for musicians. Social media as a tool for personal branding and self-promotion. (Professional musician: between art, education and management, pod red. M. Sternal, Kraków: Wydawnictwo Akademii Muzycznej w Krakowie 2017, ISBN 978-83-62743-56-8, s. 141-153)
P. Firych. The importance of national and cultural belonging for constructing one’s identity through social media. (E-methodology 2016 (3), pod red. L. Jakubowska, Wrocław: wyd. Pro Scientia Publica, 2016, ISSN 2353-5881, s. 51-63)
P. Firych. Qualitative Internet research on cultural and creative spillovers. A case study of Concordia Design Centre in Poznan, Poland (E-methodology 2017 (4) pod red. L. Jakubowska, Wrocław: wyd. Pro Scientia Publica, 2017, s. 83-94)