Tom ten stanowi zbiór artykułów poświęconych problemowi szeroko pojętej etyki w biznesie. Książka jest podzielona na dwie części. W części pierwszej omówione zostały kwestie związane z amerykańskim przedsiębiorstwem Enron, które zaszokowało opinię publiczną ujawnionymi w nim przypadkami tzw. kreatywnej księgowości. Teksty zamieszczone w tej części poruszają takie problemy jak kryzys koncepcji przedsiębiorstwa menadżerskiego, wpływ wydarzeń związanych z Enronem na postrzeganie etyki biznesu za granicą oraz próba odpo-wiedzi na pytania: dlaczego zawiodły mechanizmy kontroli w samym Enronie, czy etyka biz-nesu może być traktowana instrumentalnie, czy może być wręcz wykorzystywana jako rodzaj parawanu dla nieuczciwych praktyk, jaką przyszłość ma etyka biznesu na świecie i czy należy wprowadzić jasne i przejrzyste zasady? Natomiast części drugiej umieszczone zostały artykuły odnoszące się do dylematów etyki biznesu w okresie poenronowskim. Czytelnik znajdzie tu teksty poświęcone problemom przestępczości wśród ludzi biznesu, w tym menadżerów i pracowników wyższego szczebla, integralnemu ujęciu problematyki gospodarowania z uwzględnieniem czynników kulturowych i społecznych, uwarunkowań nauczania etyki biznesu dzisiaj oraz nieefektywność takiej etyki biznesu, która nie potrafi wyjść poza sferę deklaracji i prostych recept.