Studia Kulturoznawcze 3(13)/2017 - Mobile Media Research
Tomasz Żaglewski
Wydawnictwo WNS, Poznań 2017
Seria wydawnicza "Studia kulturoznawcze"
Studia Kulturoznawcze 3(13)/2017 – Mobile Media Research
Wydawnictwo WNS, Poznań 2017
Redakcja tomu:
Temat przewodni niniejszego, anglojęzycznego numeru pisma „Studia Kulturoznawcze” – „Mobile Media Research” – sugeruje konkretne, a jednocześnie urozmaicone pole zainteresowań zaproszonych autorów, analizujących centralną kategorię „mobilności” z uwagi na jej kulturowe, techniczne i artystyczne uwarunkowania. Wśród opublikowanych tekstów znajdują się zatem zarówno rozważania dotyczące metodologii badań nad medialną mobilnością (i ich komponentem wizualnym), jak i bardziej szczegółowe obserwacje dotyczące niezwykle aktualnego dziś zagadnienia infoaktywizmu, a także próby empirycznego zastosowania narzędzi „mobile media research” w kontekście rekonstrukcji kultury studenckiej. W dalszej części numeru będzie można zapoznać się z próbami zdefiniowania kluczowych dla współczesnej medialnej mobilności kategorii saturacji, algorytmu czy też „wymieszanych rzeczywistości” (ang. mixed realities) oraz z rozważaniami na temat popkulturowych reprezentacji mediów mobilnych i ich historii – w kinie i w komiksie.