Kursy zwiększające możliwości nabywania przez studentów umiejętności praktycznych i kompetencji miękkich w trakcie studiów, kierowane są do studentów Wydziału Antropologii i Kulturoznawstwa oraz Szkoły Nauk Humanistycznych UAM i są realizowane w ramach projektu Uniwersytet Jutra II.
Organizacja festiwali
Zajęcia będą być prowadzone przez ekspertów na co dzień zajmujących się organizowaniem eventów biznesowych, imprez i wydarzeń kulturalnych. Laboratorium ukierunkowane jest na zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności niezbędnych przy realizacji dużych wydarzeń kulturalnych, festiwali, przeglądów w szerokim spektrum przedmiotowym [muzyka, sztuki wizualne, słowo, teatr itp.]. W trakcie zajęć studenci przygotowują festiwal studencki, pod okiem specjalistów analizując potrzeby, możliwości logistyczne, budżet oraz kreują scenariusze imprez.
Projektowanie graficzne: postery, znaki graficzne, branding
W ramach kursu planuje się osiągnięcie dwóch zasadniczych celów: a) poznanie narzędzi do projektowania grafiki wektorowej; b) wypracowanie umiejętności praktycznego ich użycia w celu realizacji indywidualnych projektów studenckich. Zajęcia są wprowadzeniem w Brand Design oraz inne aspekty projektowania komunikacji wizualnej. Studenci mają zapoznać się z podstawami projektowania graficznego oraz strategii brandingowej – co istotne – w oparciu o szereg przykładów zrealizowanych projektów oraz wiedzę i doświadczenie artystów będących właścicielami agencji reklamowych skutecznie funkcjonujących na rynku od niemal 20 lat. Zajęcia mają charakter laboratoryjny, a nierozdzielnie przeplatać się w nich będą teoria z praktyką.
Projektowanie stron internetowych
Projekt przewiduje organizację i przeprowadzenie semestralnego kursu praktycznego z zakresu projektowania stron internetowych dla studentów kierunków humanistycznych. W ramach kursu planuje się osiągnięcie dwóch wiodących celów: a) poznania narzędzi i technologii produkcji stron internetowych wraz z praktycznym ich użyciem w celu realizacji projektów studenckich w grupach; b) organizacji pracy w zespole wraz z podziałem obowiązków na poszczególnych jego członków, rozwiązania podstawowych problemów związanych z projektowaniem i wdrażaniem strony internetowej o określonej tematyce i treściach, rozpisania i rozliczenia zadań szczegółowych prowadzących do uruchomienia poprawnie napisanej i zoptymalizowanej oraz uzupełnionej w treści (tekst, grafika, animacja, video, wizualizacje danych) strony internetowej.
Warsztaty nowoczesnego fundraisingu. Od pomysłu do projektu finansowanego z samorządowych środków publicznych
Jednym z najważniejszych źródeł pozyskiwania środków publicznych, oprócz tzw. środków centralnych i UE, są konkursy na zadania publiczne jednostek samorządu terytorialnego. Są one podstawowym źródłem finansowania wielu przedsięwzięć społecznych i komercyjnych. Celem warsztatów jest praktyczna nauka pozyskiwania środków, przygotowania wniosków i zarządzania projektem. W trakcie kursu będziemy poszerzać kompetencje uczestników poprzez samodzielne i zespołowe przygotowanie ofert oraz wizyty studyjne u dwóch najważniejszych grantodawców w Wielkopolsce – Urzędzie Miasta Poznania oraz Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego.
Każdy z kursów ma charakter zajęć dodatkowych, kończy się uzyskaniem certyfikatu potwierdzającego udział w szkoleniu, ale nie jest wliczany do rozliczenia programu studiów (brak punktów ECTS).
Istnieje możliwość jednoczesnego uczestnictwa w więcej niż jednym kursie.
Organizator: Wydział Antropologii i Kulturoznawstwa
Czas trwania: semestr letni 2022 (24 lutego – 20 czerwca)
Ilość godzin: 30 godzin warsztatów praktycznych połączonych ze wstępem teoretycznym
Uwaga! Liczba miejsc ograniczona.
Kontakt: prof. dr hab. Jacek Zydorowicz (jazy@amu.edu.pl)
W celu zgłoszenia na kurs wypełnij formularz zgłoszeniowy. Termin zamknięcia zgłoszeń: 22.02.2022.
Data rozpoczęcia oraz harmonogram każdego kursu zostanie przekazany uczestnikom po zamknięciu zgłoszeń.