Priorytetowym celem strategicznym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza jest zapewnienie studentom wykształcenia na najwyższym poziomie, a pracodawcom absolwentów wyposażonych w odpowiednią wiedzę, umiejętności i inne kompetencje. Dlatego Uniwersytet przywiązuje ogromną wagę do zapewnienia jakości kształcenia, które powinno prowadzić do rozwoju kultury jakości przenikającej instytucję szkolnictwa wyższego jako całość.
W myśl ustaleń międzynarodowych (których serię zainicjowało podpisanie Deklaracji Bolońskiej w 1999 roku) i przepisów krajowych (m.in. wspomniana nowelizacja ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym), każda rodzima uczelnia jest zobowiązana do zapewnienia wysokiej jakości kształcenia i w tym celu tworzy wewnętrzny system zapewnienia jakości.Od roku akademickiego 2012/13 nie można prowadzić kształcenia na określonym kierunku studiów, jeśli nie został na nim wdrożony wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia.
Wewnętrzne systemy zapewnienia jakości kształcenia mają prowadzić do wzmożenia kultury jakości, a zewnętrzne procedury sprawdzania – nad którymi pieczę sprawuje Polska Komisja Akredytacyjna – dostarczają społeczeństwu informacji o randze jednostki prowadzącej kształcenie.
Hospitacja zajęć
Efekty uczenia się
Rada programowa
Przedstawicielki społeczności studenckiej:
Maja Gruszka – studia magisterskie
Weronika Cichoń – studia licencjackie
Efekty kształcenia (przed 2019/2020) - I stopień
EFEKTY KSZTAŁCENIA DLA KIERUNKU STUDIÓW KULTUROZNAWSTWO (I STOPIEŃ)
poziom kształcenia: Studia I stopnia profil kształcenia: Profil ogólnoakademicki tytuł zawodowy uzyskiwany przez absolwenta: Licencjat 1. Umiejscowienie kierunku w obszarze (obszarach) kształcenia z uzasadnieniem
Kierunek kulturoznawstwo mieści się w obszarze nauk humanistycznych. Specyfika kierunku na poziomie studiów I stopnia polega na uwzględnieniu w programie studiów głównych tradycji, szkół i kierunków w humanistyce, skoncentrowanych na zagadnieniach historii i teorii kultury oraz metodologii badań nad kulturą. Program obejmuje także historyczne i współczesne podejścia teoretyczne oraz metody badań kultury artystycznej (sztuki plastyczne i współczesne sztuki wizualne, literatura, film, fotografia, teatr i performans), komunikacji międzykulturowej, komunikacji medialnej, kultury gospodarczej i kultur miejskich. Program przewiduje także zagadnienia praktyczne związane z organizacją, zarządzaniem i animacją kultury.
2. Efekty kształcenia
Objaśnienie oznaczeń:
K1 (przed podkreślnikiem) – kierunkowe efekty kształcenia dla studiów I stopnia
W – kategoria wiedzy
U – kategoria umiejętności
K (po podkreślniku) – kategoria kompetencji społecznych
01, 02, 03 i kolejne – numer efektu kształcenia
SYMBOL Efekty kształcenia dla kierunku studiów Kulturoznawstwo.Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia na kierunku studiów kulturoznawstwo absolwent: Odniesienie do efektów kształcenia w obszarze nauk humanistycznych WIEDZA K1_W01 zna podstawowe, historyczne i współczesne, koncepcje kultury oraz podstawową terminologię z zakresu kulturoznawstwa H1A_W02, H1A_W03, H1A_W04, H1A_W06, H1A_W09 K1_W02 zna podstawową terminologię oraz koncepcje, opisujące praktyki, relacje i procesy zachodzące w kulturze, a także koncepcje człowieka jako uczestnika i twórcy kultury H1A_W02, H1A_W03, H1A_W04, H1A_W09 K1_W03 ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu kulturoznawstwa w systemie nauk oraz rozumie różnice i powiązania między innymi dyscyplinami nauk humanistycznych a kulturoznawstwem H1A_W01, H1A_W04, H1A_W05, H1A_W06 K1_W04 zna podstawowe fakty, terminy i metodologię z zakresu historii kultury H1A_W02, H1A_W03, H1A_W04, H1A_W07 K1_W05 zna podstawy metodologii badań kulturoznawczych H1A_W01, H1A_W03, H1A_W04, H1A_W05 K1_W06 ma podstawową wiedzę o współczesnym życiu kulturalnym oraz o tendencjach i zmianach w praktykach kulturowych H1A_W10 K1_W07 zna specyfikę oraz zasady pracy w instytucjach i organizacjach kulturalnych oraz podstawowe aspekty współczesnej polityki kulturalnej w skali lokalnej, a także zasady animacji kulturowej różnych grup i społeczności lokalnych H1A_W08, H1A_W10 K1_W08 ma uporządkowaną wiedzę ogólną o rozwoju różnych dziedzin europejskiej kultury artystycznej z uwzględnieniem form sztuki współczesnej, towarzyszących jej społecznych dyskursów i praktyk H1A_W07 K1_W09 ma uporządkowaną wiedzę ogólną, obejmującą terminologię, teorie i metodologię z zakresu medioznawstwa oraz zna i rozumie rolę komunikacji medialnej we współczesnej kulturze H1A_W02, H1A_W03, H1A_W04, H1A_W06 K1_W10 zna i rozumie metody analizy i interpretacji różnych konwencji teatralnych i performatywnych oraz różnych wytworów kultury według wybranych szkół badawczych, tradycji lub teorii performatywnych oraz teatrologicznych H1A_W06, H1A_W07 K1_W11 ma podstawową wiedzę na temat partycypacji kulturowej we współczesnych i historycznych formach obyczaju, moralności, religii, tożsamości narodowej, migracji, wielokulturowości oraz zna specyficzny dla badań tych sfer aparat teoretyczno-metodologiczny H1A_W03, H1A_W07 K1_W12 ma podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania biznesu, zarządzania podmiotami gospodarczymi, instytucjami kultury i innymi organizacjami oraz rozumie rolę refleksji filozoficznej w kształtowaniu kulturowego otoczenia biznesu H1A_W08, H1A_W10 K1_W13 ma podstawową wiedzę na temat współczesnych kultur miejskich, najważniejsze, historyczne i współczesne koncepcje teoretyczne, stanowiące podstawę do badań nad miastem, a także rozumie podstawowe zasady funkcjonowania lokalnej polityki kulturalnej w miastach H1A_W03, H1A_W04, H1A_W06 UMIEJĘTNOŚCI K1_U01 posługuje się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla kulturoznawstwa w typowych sytuacjach profesjonalnych H1A_U02, H1A_U04 K1_U02 dokonuje rozpoznania, obserwacji, interpretacji i krytycznej oceny wytworów kultury, przypisując je do właściwej tradycji H1A_U03, H1A_U04, H1A_U05 K1_U03 posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na rozwiązywanie podstawowych zagadnień w zakresie badań kulturoznawczych H1A_U02, H1A_U03, H1A_U04 K1_U04 aktywnie uczestniczy w pracach zespołów profesjonalnych w obszarze działalności kulturalnej pod względem merytorycznym i organizacyjnym H1A_U06, H1A_U07, H1A_U09 K1_U05 gromadzi, analizuje i interpretuje informacje niezbędne do pracy w zespołach profesjonalnych w instytucjach i organizacjach kulturalnych oraz w realizacji projektów kulturalnych, w tym animacyjnych i kuratorskich H1A_U01, H1A_U06, H1A_U07, H1A_U08, H1A_U09 K1_U06 pisze i redaguje teksty informacyjne, promocyjne i krytyczne w języku polskim i obcym, dotyczące działalności kulturalnej, artystycznej, społecznej z wykorzystaniem rożnych źródeł informacji oraz ujęć teoretycznych H1A_U01, H1A_U03, H1A_U04, H1A_U06, H1A_U08, H1A_U10 K1_U07 posługuje się narzędziami technicznymi niezbędnymi do pracy animacyjnej i kuratorskiej oraz pracy w zespołach profesjonalnych, instytucjach i organizacjach kulturalnych, ze szczególnym uwzględnieniem technologii audiowizualnych i multimediów H1A_U01, H1A_U06, H1A_U07 K1_U08 wykorzystując zdobytą wiedzę, interpretuje utwory artystyczne oraz wyjaśnia właściwe kulturze artystycznej zjawiska i procesy, prezentując wyniki swych dociekań w formie ustnej i pisemnej w języku polskim i obcym H1A_U04, H1A_U05, H1A_U06, H1A_U08, H1A_U09, H1A_U10 K1_U09 posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na rozwiązywanie typowych zadań i problemów pojawiających się w obrębie badań nad współczesnymi praktykami kulturowymi zapośredniczonymi medialnie H1A_U01, H1A_U02, H1A_U03, H1A_U04 K1_U10 rozpoznaje rozmaite odmiany konwencji teatralnych i performatywnych oraz ich wytwory, przeprowadza ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem najnowszych metod badawczych właściwych dla performatyki i teatrologii, w celu określenia ich znaczenia, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym H1A_U03, H1A_U04, H1A_U05 K1_U11 posługuje się koncepcjami życia społeczno-kulturowego obejmującymi problematykę uczestnictwa w kulturze, obyczaju, moralności, religii, tożsamości narodowej, migracji oraz wielokulturowości H1A_U04, H1A_U05 K1_U12 wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i użytkuje informacje z zakresu etycznych i kulturowych aspektów działalności gospodarczej H1A_U01, H1A_U04, H1A_U06 K1_U13 posługuje się podstawowymi podejściami teoretycznymi w badaniach nad kulturami miejskimi i potrafi je zastosować w różnych sytuacjach profesjonalnych, związanych z organizacją i animacją życia kulturalnego w miastach oraz lokalną polityką miejską H1A_U02, H1A_U03, H1A_U04, H1A_U09 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1_K01 zdaje sobie sprawę z roli wiedzy kulturoznawczej we wspieraniu rozwoju współczesnego człowieka oraz kultur lokalnych i współczesnych społeczeństw, ma także świadomość swej odpowiedzialności za zachowanie ich dziedzictwa kulturowego H1A_K04, H1A_K05 K1_K02 wykazuje się wyobraźnią, wrażliwością społeczną i krytycyzmem w ocenie procesów i zjawisk kulturowych H1A_K05, H1A_K06 K1_K03 jest świadomy swej roli w społeczeństwie jako pośrednika w wyjaśnianiu istotnych zjawisk w kulturze (konflikty społeczne, etniczne i religijne, przemiany obyczajowe, nowe praktyki kulturowe i nowe formy uczestnictwa w kulturze) H1A_K02, H1A_K03, H1A_K04 K1_K04 jest krytyczny wobec wiedzy, którą przyswaja, panujących autorytetów, ideologii i mód H1A_K01, H1A_K04 K1_K05 współtworzy relacje i współpracuje z różnymi grupami, wnosząc do ich działań indywidualny i twórczy wkład H1A_K02, H1A_K03 K1_K06 ma świadomość wagi refleksji na tematy etyczne związane z własną pracą, odpowiedzialnością przed współpracownikami i innymi członkami społeczeństwa H1A_K02, H1A_K03, H1A_K04 K1_K07 rozumie potrzebę prezentacji i upowszechniania, również za pomocą współczesnych mediów, efektów twórczej pracy własnej oraz osób, zespołów profesjonalnych i grup, z którym współpracuje H1A_K02, H1A_K03, H1A_K04, H1A_K06 K1_K08 ocenia własne kompetencje oraz wiedzę, dostrzega i rozumie konieczność własnego rozwoju i kształcenia (np. potrzebę uczenia się przez całe życie) H1A_K01, H1A_K04 K1_K09 świadomie i aktywnie uczestniczy w życiu artystycznym, rozumiejąc wagę poszczególnych jego elementów, organizacyjnych i merytorycznych, oraz rozumiejąc zarówno konieczność poszukiwania rozwiązań alternatywnych dla istniejącego ładu artystycznego, jak i potrzebę utrzymywania elementów tradycji artystycznej H1A_K02, H1A_K03, H1A_K05, H1A_K06 K1_K10 świadomie i aktywnie uczestniczy w różnych formach życia kulturalnego w ich przejawach medialnych, ma również świadomość znaczenia problematyki etycznej związanej ze współczesną komunikacją medialną H1A_K02, H1A_K03, H1A_K06 K1_K11 prawidłowo identyfikuje i ocenia zjawiska społeczno-kulturowe, w których uczestniczy, poprzez uświadomienie sobie specyfiki i wagi kulturowych regulacji różnych sfer życia codziennego i form obyczajowości H1A_K05, H1A_K06 K1_K12 prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga podstawowe dylematy etyczne i filozoficzne związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem oraz innymi organizacjami H1A_K02, H1A_K03, H1A_K04 K1_K13 porozumiewa się i współdziała ze społecznościami miejskimi w procesie diagnozowania i rozwiązywania artykułowanych przez nie problemów oraz negocjowania konfliktów H1A_K02, H1A_K03, H1A_K04 Efekty kształcenia (przed 2019/2020) - II stopień
EFEKTY KSZTAŁCENIA DLA KIERUNKU STUDIÓW KULTUROZNAWSTWO (II STOPIEŃ)
poziom kształcenia Studia II stopnia profil kształcenia Profil ogólnoakademicki tytuł zawodowy uzyskiwany przez absolwenta Magister 1. Umiejscowienie kierunku w obszarze (obszarach) kształcenia z uzasadnieniem
Kierunek kulturoznawstwo mieści się w obszarze nauk humanistycznych. Specyfika kierunku na studiach II stopnia polega na tym, iż program uwzględnia najważniejsze dziedziny i kierunki w naukach humanistycznych, ujmowane w perspektywie interdyscyplinarnej (metodologicznej i przedmiotowej), i aplikowane do badań nad kulturą, m.in. w takich obszarach problemowych, jak kultura artystyczna, kultura popularna, kultury alternatywne, kultura gospodarcza, kultura miejska, komunikacja międzykulturowa i komunikacja medialna oraz uczestnictwo w kulturze. Program obejmuje także zagadnienia praktyczne związane z organizacją, zarządzaniem i animacją kultury.
2. Efekty kształcenia
Objaśnienie oznaczeń:
K2 (przed podkreślnikiem) – kierunkowe efekty kształcenia dla studiów II stopnia
W – kategoria wiedzy
U – kategoria umiejętności
K (po podkreślniku) – kategoria kompetencji społecznych
01, 02, 03 i kolejne – numer efektu kształcenia
Symbol Efekty kształcenia dla kierunku studiów kulturoznawstwoPo ukończeniu studiów drugiego stopnia na kierunku studiów kulturoznawstwoabsolwent: Odniesienie do efektów kształcenia w obszarzenauk humanistycznych WIEDZA K2_W01 ma zintegrowaną wiedzę szczegółową w zakresie teoretycznych koncepcji kultury, którą stosuje w perspektywie interdyscyplinarnej H2A_W01, H2A_W03 H2A_W05, H2A_W06 K2_W02 ma poszerzoną wiedzę na temat terminologii oraz koncepcji, dotyczących relacji i procesów zachodzących w kulturze, którą potrafi zastosować do opisu praktyk kulturowych H2A_W01, H2A_W02, H2A_W03, H2A_W05, H2A_W06 K2_W03 ma wiedzę na temat rozwoju kulturoznawstwa jako dziedziny wiedzy o charakterze interdyscyplinarnym oraz o nowych kierunkach i koncepcjach teoretycznych, którą samodzielnie aktualizuje H2A_W01, H2A_W03, H2A_W05, H2A_W06 K2_W04 ma poszerzoną wiedzę na temat specyfiki metodologicznej oraz aktualnych kierunków w badaniach historyczno-kulturowych H2A_W01, H2A_W03, H2A_W04, H2A_W06 K2_W05 ma zaktualizowaną wiedzę na temat orientacji metodologicznych we współczesnej humanistyce, których osiągnięcia potrafi aplikować do badań nad kulturą H2A_W03, H2A_W05, H2A_W06, H2A_W07 K2_W06 ma poszerzoną wiedzę na temat zmian zachodzących we współczesnym życiu kulturalnym oraz narzędzia terminologiczne i koncepcyjne, niezbędne do rozpoznawania, analizowania i interpretowania nowych praktyk kulturowych H2A_W02, H2A_W07, H2A_W09 K2_W07 zna wyspecjalizowane metody pracy kulturalnej w instytucjach i organizacjach kulturalnych oraz metody animacji i aktywizacji kulturowej w skali lokalnej i międzynarodowej H2A_W08, H2A_W10 K2_W08 ma pogłębioną i specjalistyczną wiedzę o rozwoju różnych dziedzin europejskiej kultury artystycznej ze szczególnym naciskiem na formy sztuki współczesnej oraz o towarzyszących jej społecznych dyskursach, praktykach i dziedzinach nauki, wyspecjalizowanych w badaniu kultury artystycznej, w tym wiedzę o historycznych i współczesnych koncepcjach estetycznych H2A_W02, H2A_W03, H2A_W04, H2A_W06 K2_W09 ma uporządkowaną, pogłębioną i rozszerzoną wiedzę ogólną (obejmującą terminologię, teorie i metodologię) z zakresu wiedzy o mediach, którą potrafi twórczo wykorzystywać i samodzielnie aktualizować H2A_W02, H2A_W03, H2A_W04, H2A_W06 K2_W10 zna i stosuje metody analizy konwencji teatralnych i performatywnych, ujęte w perspektywie interdyscyplinarnej oraz aktualizuje swoją wiedzę o nowe nurty i orientacje badawcze w zakresie badań nad teatrem i performansem H2A_W03, H2A_W04, H2A_W05, H2A_W06 K2_W11 rozumie funkcjonowanie poszczególnych, usytuowanych w konkretnym czasie i miejscu, sposobów uczestnictwa w wielu dziedzinach kultury i życia społecznego, pozwalających na kształtowanie wiedzy i zachowań w swoim bliższym i dalszym otoczeniu społeczno-kulturowym H2A_W07, H2A_W09, H2A_W10 K2_W12 ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o historycznych i współczesnych koncepcjach dotyczących etycznych i kulturowych aspektów gospodarowania, funkcjonowania biznesu oraz zarządzania podmiotami gospodarczymi, instytucjami kultury i innymi organizacjami H2A_W03, H2A_W04, H2A_W08, H2A_W10 K2_W13 ma poszerzoną wiedzę z zakresu kulturowych studiów miejskich, obejmującą w perspektywie interdyscyplinarnej (historycznej, społecznej, kulturowej, urbanistycznej) koncepcje miasta i miejskości, zna i rozumie metody analizy i interpretacji praktyk i wytworów kultury, właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub kierunków w badaniach nad miastami oraz specjalistyczne opracowania naukowe, dokumenty, wyniki badań opisujące zmiany i procesy kulturowe zachodzące we współczesnych miastach H2A_W02, H2A_W03, H2A_W04, H2A_W05, H2A_W06, H2A_W07 UMIEJĘTNOŚCI K2_U01 integruje, krytycznie interpretuje i twórczo wykorzystuje ujęcia teoretyczne i podejścia badawcze właściwe dla kulturoznawstwa w nietypowych sytuacjach profesjonalnych H2A_U02, H2A_U04 K2_U02 określa znaczenia, oddziaływanie społeczne i miejsce wytworów kultury w procesie historyczno-kulturowym, posługując się odpowiednimi metodami analizy i interpretacji H2A_U02, H2A_U05, H2A_U07 K2_U03 posiada poszerzone umiejętności badawcze, pozwalające na samodzielne przeprowadzenie badań nad sformułowanym przez siebie problemem na etapach: doboru metod i narzędzi badawczych oraz opracowania i prezentacji wyników H2A_U01, H2A_U02, H2A_U04, H2A_U06H2A_U10 K2_U04 inicjuje, organizuje i koordynuje pracę zespołów profesjonalnych w obszarze działalności kulturalnej oraz proponuje autorskie, twórcze inicjatywy kulturalne H2A_U01, H2A_U03, H2A_U08 K2_U05 wykorzystuje informacje na temat pracy współczesnych organizacji i instytucji kulturalnych w Polsce i na świecie oraz nawiązuje z nimi współpracę, pozwalającą na proponowanie nowych inicjatyw i projektów kulturalnych H2A_U01, H2A_U03, H2A_U06, H2A_U08 K2_U06 pisze i redaguje wyspecjalizowane teksty informacyjne, promocyjne i krytyczne w języku polskim i obcym, wykorzystując aktualny stan wiedzy oraz korzystając w nowoczesnych źródeł i zasobów informacji H2A_U01, H2A_U03, H2A_U05, H2A_U06, H2A_U09, H2A_U11 K2_U07 twórczo wykorzystuje nowe technologie audiowizualne i multimedia w innowacyjnych projektach kulturalnych H2A_U01, H2A_U03, H2A_U07, H2A_U08 K2_U08 wykorzystując zdobytą wiedzę, zwłaszcza z zakresu estetyki, dokonuje samodzielnej i specjalistycznej interpretacji współczesnych wytworów artystycznych oraz wyjaśnia właściwe współczesnej kulturze artystycznej zjawiska i procesy, prezentując wyniki swych dociekań w formie ustnej i pisemnej w języku polskim i obcym H2A_U01, H2A_U02, H2A_U04, H2A_U05, H2A_U06, H2A_U07, H2A_U10, H2A_U11 K2_U09 posiada pogłębione umiejętności badawcze obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na rozwiązywanie także nietypowych problemów z zakresu wiedzy o mediach H2A_U01, H2A_U02, H2A_U04, H2A_U05, H2A_U06, H2A_U07, H2A_U10 K2_U10 stosuje wiedzę z zakresu teatrologii i performatyki w jej powiązaniu z innymi nurtami we współczesnej humanistyce do autorskiej analizy, interpretacji oraz krytyki współczesnych praktyk performatywnych H2A_U01, H2A_U02, H2A_U04, H2A_U05, H2A_U07 K2_U11 aktywnie współtworzy wiedzę i praktyki z zakresu współczesnych form uczestnictwa w kulturze, z uwzględnieniem życia obyczajowego, postaw moralnych, tożsamości narodowych i wielokulturowych oraz kultur pogranicza, wykazując się zrozumieniem specyfiki kultury rodzimej i obcej H2A_U02, H2A_U03, H2A_U05 K2_U12 potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, ocenić, wyselekcjonować i użytkować informację z zakresu etycznych i kulturowych aspektów działalności gospodarczej, posługując się tradycyjnymi i nowoczesnymi źródłami wiedzy H2A_U01, H2A_U02, H2A_U03 K2_U13 posługuje się i twórczo integruje koncepcje teoretyczne i podejścia badawcze w ramach kulturowych studiów miejskich, poddając analizie praktyki i strategie miejskie dotyczące obszaru kultury (rewitalizacyjne, artystyczne, polityczne, promocyjne itp.), a także współtworząc i uczestnicząc w realizacji strategii miejskich w obszarze kultury H2A_U01, H2A_U02, H2A_U03, H2A_U05, H2A_U07, H2A_U10 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K2_K01 zdaje sobie sprawę z potrzeby pogłębiania kompetencji kulturowych współczesnego człowieka w warunkach komunikacji międzykulturowej, spotkania różnych tradycji i sposobów życia H2A_K01, H2A_K05, H2A_K06 K2_K02 wykazuje się aktywnością i inicjatywą w rozwiązywaniu problemów, wynikających ze zmian w kulturze najnowszej H2A_K02, H2A_K03 K2_K03 aktywnie i krytycznie uczestniczy w negocjowaniu konfliktów kulturowych: społecznych, etnicznych, religijnych i in. H2A_K02, H2A_K03, H2A_K05 K2_K04 dostrzega sprzeczności, proponuje rozwiązania i formułuje opinie na temat upowszechniających się poglądów, koncepcji, stanowisk i polityk kulturalnych H2A_K04, H2A_K06 K2_K05 koordynuje pracę rożnych grup i świadomie przyjmuje rolę inicjatora ich działań oraz odpowiedzialność, która z niej wynika H2A_K02, H2A_K03, H2A_K04 K2_K06 potrafi dokonywać adekwatnej oceny postępowania swojego i swoich współpracowników pod względem etycznym w nietypowych sytuacjach profesjonalnych H2A_K02, H2A_K03, H2A_K04 K2_K07 aktywnie przyczynia się do rozwoju nowych form komunikacji kulturowej (w tym medialnej), niezbędnych do realizacji twórczych projektów kulturalnych H2A_K01, H2A_K02, H2A_K03, H2A_K06 K2_K08 rozumie potrzebę aktywnego rozwijania własnych kompetencji profesjonalnych i korzystania z różnych form podnoszenia kwalifikacji w formalnym i pozaformalnym systemie kształcenia oraz w życiu zawodowym H2A_K01, H2A_K06 K2_K09 świadomie i aktywnie uczestniczy w życiu artystycznym, przyczyniając się do utrzymywania elementów tradycji artystycznej oraz proponując rozwiązania alternatywne dla istniejącego ładu artystycznego, jest także przygotowany do pracy w organizacjach i instytucjach związanych ze sztuką H2A_K02, H2A_K03, H2A_K05, H2A_K06 K2_K10 aktywnie uczestniczy w debacie publicznej, dotyczącej znaczenia i wpływu przekazów i praktyk medialnych na współczesne życie społeczne i kulturę, formułując własne, krytyczne stanowiska i opinie H2A_K02, H2A_K03, H2A_K06 K2_K11 trafnie interpretuje sensy symboliczne ludzkiej myśli i działań w swojej i obcej grupie społecznej, pogłębia swoje uczestnictwo w kulturze oraz rozwija umiejętności komunikacji kulturowej i międzykulturowej H2A_K02, H2A_K03, H2A_K05, H2A_K06 prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy z zakresu etyki gospodarczej, rozumiejąc potrzebę uwzględniania różnić kulturowych w zarządzaniu przedsiębiorstwami i innymi organizacjami H2A_K02, H2A_K04 K2_K13 dostrzega, rozpoznaje i poddaje analizie problemy i konflikty obecne w przestrzeni miasta, stawia diagnozy i formułuje rekomendacje rozwiązań tych problemów w ramach aktywnej współpracy ze społecznościami miejskimi oraz inicjowania i kierowania przebiegiem działań i projektów kulturalnych w miastach H2A_K02, H2A_K03 Efekty kształcenia (przed 2019/2020) - Rada programowa
MODUŁ I HISTORIA I TEORIA KULTURY- Dr Arleta Chojniak – Zakład Historii i Metodologii Nauk o Kulturze
- Dr Teresa Jerzak-Gierszewska – Zakład Badań nad Uczestnictwem w Kulturze
- Dr Krzysztof Moraczewski – Zakład Badań nad Kulturą Artystyczną
- Dr Andrzej Bełkot
- Dr Maciej Kijko
MODUŁ II KULTURA I MEDIA
- Dr Marianna Michałowska – Zakład Kultury Miasta
- Dr Marta Kosińska – Zakład Badań nad Kultura Filmową i Audiowizualną
- Dr Magdalena Kamińska
MODUŁ III KULTURA I SFERA PUBLICZNA
- Dr Marcin Poprawski – Zakład Etyki Gospodarczej
- Dr Agnieszka Kaczmarek – Zakład Semiotyki Kultury
- Dr Magdalena Grenda – Zakład Performatyki
- Mgr Dorota Dolata – przedstawiciel doktorantów
„BIURO JAKOŚCI”
- Dr Agata Skórzyńska – Z-ca Dyrektora IK ds. Kształcenia
- Dr R. Koschany – Z-ca Dyrektora IK ds. Studenckich
- P. Natalia Sokołowska – przedstawiciel Rady Samorządu Studentów